Tips: Jak si zpříjemnit učení?

Pokud jsme studenty, tak každý z nás si občas k učení sednout musí.Někteří častěji (jako já). Matika a předměty ji podobné nejsou můj obor. Od prváku jsem se s matikou prala, nechápala jsem vůbec nic. Na konci kvinty jsem byla ráda, že jsem z matiky vítězoslavně prolezla s pěkným čtvercem na vysvědčení. Ve druháku jsem to takhle nechtěla. Jednou jsem poprosila moji spolusedící největší matematickou týpku (teď jedna z mých nejlepších kamarádek, matematika spojuje?) jestli by mi nepomohla naučit se na písemku. Neměla to se mnou jednoduché, ale já se pod jejím učitelským dozorem začala zlepšovat. Třeťák jsem vyšla s dvojkou, teď doufám, že i čtvrťák bude díky ní dost jednodušší.  Zjistila jsem, že učení nemusí být jen hodiny strávené ve škole navíc, jde to i jinak.

JAK?
1)  Udělejte si to hezké!
Na doučování/učení si najděte útulné/příjemné místečko. Nemusí to být nutně domov. Mé nejoblíbenější místo, kam mě chodí moje kamarádka doučovat je místní kavárníčka. Jsou tam útulné koutky k "zašití se", dobrá káva, jídlo a klid...CO JE VÍC? Udělaly jsme si z toho zvyk, před doučováním si dáme kávu, popovídáme a potom se hurá pustíme do matiky. Jaké místo bude/je to vaše?



2) Udělejte si to hezké vol.2!
Další velmi důležitý aspekt, sešity. Komu se dobře učí z nudných sešitů? Upřímně...nemám chuť si do nich látku ani dopisovat, maximálně z nich trhat papíry na piškvorky. Normálně si každý rok sešity zdobím sama pomocí barevných papírů a různých fotek, které jsem si vytiskla. Tento rok mě ale jedna skvělá duše navedla na květinkové sešity. Jsou moc super! Šanon na maturitní otázky také nemusí být ponurý a smutný, proto jsem zvolila tyto veselé. Proč se neprodávají s vypracovanými otázkami? :D



3)Neodkládat!
Zkrátka neodkládat! Učení si nejlépe zpříjemníme tím, že v naší hlavě nebude strašit myšlenka "zítra píšu z 1,2,3 a dopisuji další 1,2,3,4". Pokud onemocníte a nahromadily se testy, začít co nejdříve pomalu dopisovat. Vy to znáte, já to znám...Jak to pak dopadá? Den před uzavřením známek rychlopísemka a stres? To nechceme...

4) Bezhlavě se nedrtit, hledat souvislosti
Ne u všeho, ne každému to jde. Já například abych si věci pamatovala potřebuji vidět souvislosti. Pokud si látku s něčím spojíme je velká pravděpodobnost, že si na ni vzpomeneme i za několik měsíců. Zkrátka, učební texty a učebnice nejsou jediný zdroj. Za mě super forma doplnění nebo ucelení informací z knihy jsou dokumenty!


Jaké jsou vaše tipy na učení?

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mé oblíbené Renovality olejíčky - CO DOPORUČUJI?

Jak probíhá casting Elite Model Look?

Olejíčková mini review II.